(1)
භග්ගව
(2)
කාලදේවල
(3)
ආලාරකාලාම
(4)
උද්දකරාමපුත්ත
(1)
වස් විසූ ස්ථාන පිළිබඳව ය.
(2)
පාරිසරික සුන්දරත්වය ඇගයීමට ලක් කළ ස්ථාන පිළිබඳව ය.
(3)
සක්මන් කිරීම සඳහා භාවිත කළ ස්ථාන පිළිබඳව ය.
(4)
සරාගී බව වඩවන ස්ථාන පිළිබඳව ය.
(1)
ගිලානෝපස්ථාන ගුණයයි.
(2)
අසරණ සරණ ගුණයයි.
(3)
සහනශීලී ගුණයයි.
(4)
අකප්ය ගුණයයි.
(1)
අනුරුද්ධ හිමි
(2)
ආනන්ද හිමි
(3)
ධම්මාරාම හිමි
(4)
වක්කලී හිමි
(1)
සම්මා සම්බුද්ධ
(2)
අරහං
(3)
ලෝකවිදූ
(4)
සුගත
(1)
සුපටිපන්න නම් වේ.
(2)
උජුපටිපන්න නම් වේ.
(3)
ඤායපටිපන්න නම් වේ.
(4)
සාමීචිපටිපන්න නම් වේ.
(1)
දස රාජ ධර්ම
(2)
දස පාරමිතා
(3)
දස පුණ්ය ක්රියා
(4)
දස කුසල්
(1)
උපේක්ෂා පාරමිතාවෙනි.
(2)
මෛත්රී පාරමිතාවෙනි.
(3)
ක්ෂාන්ති පාරමිතාවෙනි.
(4)
අධිෂ්ඨාන පාරමිතාවෙනි.
(1)
අම්බට්ඨ සූත්රයයි.
(2)
මහා සීහනාද සූත්රයයි.
(3)
වේදනා පරිග්රහ සූත්රයයි.
(4)
සෝණදණ්ඩ සූත්රයයි.
(1)
මැනවින් හික්මවීමයි.
(2)
මැනවින් ඉගැන්වීමයි.
(3)
තම මිත්රයන්ට හඳුන්වා දීමයි.
(4)
පවින් වැලැක්වීමයි.
(1)
උග්ග සිටුතුමාට ය.
(2)
අනේපිඬු සිටුතුමාට ය.
(3)
කොසොල් රජතුමාටය.
(4)
විශාඛා උපාසිකාවට ය.
(1)
දෙවියන් උදෙසා සත්ත්ව බිලි පූජා පැවැත්වීම අනිවාර්ය බවයි.
(2)
දෙවියකු විසින් සත්ත්වයා මැවූ බවයි.
(3)
බිලි පූජා සඳහා දේවතාවකු යොදා ගත් බවයි.
(4)
ආගමික කටයුතු සිදු කරමින් දෙවියන්ට පිං දීම සිදු කළ යුතු බවයි
(1)
චින්තාමය ප්රඥා නමිනි.
(2)
සුතමය ප්රඥා නමිනි.
(3)
භාවනාමය ප්රඥා නමිනි.
(4)
ඉන්ද්රියමය ප්රඥා නමිනි.
(1)
භක්තියයි.
(2)
සද්ධාවයි.
(3)
තපසයි.
(4)
ඔත්තප්පයයි.
(1)
උට්ඨාන සම්පදා ලෙස ය.
(2)
ආරක්ඛ සම්පදා ලෙස ය.
(3)
කල්යාණමිත්තතා ලෙස ය.
(4)
සමජීවිකතා ලෙස ය
(1)
සම්මා වාචා
(2)
සම්මා කම්මන්ත
(3)
සම්මා ආජීව
(4)
සම්මා වායාම
(1)
සිතීමට හා විමසීමට අනුබල ලබා දෙයි.
(2)
යුතුකම් ඉටු කළ යුතු සමාජ කණ්ඩායම් පෙන්වා දෙයි.
(3)
නිවැරදි ධනෝපායන ක්රමෝපායයන් පිළිබඳ උගන්වයි.
(4)
මෙලොව පරලොව දියුණුවට හා පරිහානියට ඉවහල් වන කරුණු ඉදිරිපත් කරයි.
(1)
අන් සැපතට ඊර්ෂ්යා නොකිරීමයි.
(2)
ප්රාණඝාතයෙන් තොර වීමයි.
(3)
ද්වේශ නොකිරීමයි.
(4)
මානයෙන් තොර වීමයි.
(1)
පාසි සහිත ජලයකට ය.
(2)
කැළඹී ගිය ජලයකට ය.
(3)
බොර වී ගිය ජලයකට ය.
(4)
රත් වී උතුරන විට බුබුළු නැගෙන ජලයකට ය.
(1)
කාමච්ඡන්ද නමිනි.
(2)
ථිනමිද්ධ නමිනි.
(3)
උද්ධච්ච කුක්කුච්ච නමිනි.
(4)
විචිකිච්ඡා නමිනි.
(1)
ඉන්ද්රිය සංවරය නමිනි.
(2)
සති සම්පජඤ්ඤය නමිනි.
(3)
වේදනානුපස්සනා නමිනි.
(4)
කායානුපස්සනා නමිනි.
(1)
ලෝභාදී කෙලෙස් සිතිවිලි පාලනය වීම
(2)
අසහනය නැති වී ප්රසන්න පෙනුමක් ඇති වීම
(3)
සිත විසිරයාමට නොදී එකඟ කර ගැනීමට උපකාරි වීම
(4)
ත්රිලක්ෂණය පිළිබඳ මනා අවබෝධයක් ලැබිය හැකි වීම
(1)
කායික රෝගවලට ප්රතිකාර කළ බවයි.
(2)
ශල්යකර්ම සිදු කළ බවයි.
(3)
මානසික රෝග නිවාරණයට මග පෙන්වූ බවයි
(4)
උපස්ථායකයකු ලෙස කටයුතු කළ බවයි.
(1)
අක්කොච්ඡි මං අවධි මං - අජිනි මං අහාසි මේ
(2)
තංච කම්මං කතං සාධු - යං කත්වා නානුතප්පති
(3)
අචරිත්වා බ්රහ්මචරියං - අලද්ධා යොබ්බනෙ ධනං
(4)
සුජීවං අහිරිකේන - කාකසූරෙන ධංසිනා
(1)
සම්මා දිට්ඨි නම් වේ.
(2)
සම්මා සංකප්ප නම් වේ.
(3)
සම්මා කම්මන්ත නම් වේ.
(4)
සම්මා ආජීව නම් වේ.
(1)
“අවිජ්ජා පච්චයා සංඛාරා" යන්නයි.
(2)
“සංඛාර පච්චයා විඤ්ඤාණං” යන්නයි.
(3)
“විඤ්ඤාණ පච්චයා නාමරූපං” යන්නයි.
(4)
“නාමරූප පච්චයා සලායතනං” යන්නයි.
(1)
කෘෂි කර්මාන්තයයි.
(2)
ගව පාලනයයි.
(3)
සත්ත්ව වෙළඳාමයි.
(4)
රාජ්ය සේවයයි.
(1)
සිතෙහි ස්වභාවයයි.
(2)
කයෙහි ස්වභාවයයි.
(3)
සංස්කාර ධර්මවල ස්වභාවයයි.
(4)
රූප ධර්මවල ස්වභාවයයි.
(1)
විමර්ශනශීලී බවයි.
(2)
සත්යගරුක බවයි.
(3)
ප්රතිපත්තිගරුක බවයි.
(4)
උපායශීලී බවයි.
(1)
ප්රාණඝාත, අදත්තාදාන, කාමමිත්යාචාර
(2)
ප්රාණඝාත, අදත්තාදාන, මුසාවාද
(3)
පිසුණාවාචා, ඵරුසාවාචා, සම්ඵප්පලාපා
(4)
අභිධ්යා, ව්යාපාද, මිත්යාදෘෂ්ටි
(1)
සීලය නමිනි.
(2)
ඍජු බව නමිනි.
(3)
මෘදු බව නමිනි.
(4)
තපස නමිනි.
(1)
තොටගමුවේ රාහුල හිමි ය.
(2)
වීදාගම මෛත්රෙය හිමි ය.
(3)
වැලිවිට සරණංකර හිමි ය.
(4)
මයුරපාද පිරිවෙන්පති හිමි ය.
(1)
ධර්මාශෝක සහ අජාසත්ත ය.
(2)
අජාසත්ත සහ කාලාශෝක ය.
(3)
කාලාශෝක සහ කණිෂ්ක ය.
(4)
කාලාශෝක සහ ධර්මාශෝක ය.
(1)
දෙවන ධර්ම සංගායනාවේ දී ය.
(2)
තෙවන ධර්ම සංගායනාවේ දීය.
(3)
අලුවිහාර සංගායනාවේ දී ය.
(4)
කණිෂ්ක සංගායනාවේ දී ය.
(1)
නිහතමානී බවයි.
(2)
නිර්භීත බවයි.
(3)
අවිහිංසාවාදී බවයි.
(4)
ප්රතිපත්තිගරුක බවයි.
(1)
හිඳගල විහාරය
(2)
දිඹුලාගල ලෙන් විහාරය
(3)
තිවංක පිළිම ගෙය
(4)
මැදවල විහාරය
(1)
පටිමාඝරයයි.
(2)
චේතියඝරයයි.
(3)
බෝධිඝරයයි.
(4)
සඳකඩපහණයි.
(1)
ජාත්යාලය නම් වේ.
(2)
සමානාත්මතාව නම් වේ.
(3)
සහජීවනය නම් වේ.
(4)
සමජීවිකතාව නම් වේ.
(1)
ආහාර හත්ථක නම් වේ.
(2)
අලංසාටක නම් වේ.
(3)
තත්ථාවට්ටක නම් වේ.
(4)
භුත්තව මිතක නම් වේ.
(1)
කාම තණ්හාවයි.
(2)
භව තණ්හාවයි.
(3)
විභව තණ්හාවයි.
(4)
රස තණ්හාවයි.