E

smartlearner.lk

O/L 2019 Sinhala Smart MCQ paper paperSinhala medium

1. වාක්‍යයෙහි තද කළු අකුරෙන් මුද්‍රිත කොටසේ අර්ථයට වඩාත් සමීප අර්ථය දෙන උත්තරය තෝරන්න.

question image

(1)

ඥාතීන් මෙන් ය.

(2)

හැම විට ම එක තැන සිට ය.

(3)

ඉතා මිත්‍රශීලීව ය.

(4)

දිව් එකිනෙක ස්පර්ශ කරමින් ය.

2. වාක්‍යයෙහි තද කළු අකුරෙන් මුද්‍රිත කොටසේ අර්ථයට වඩාත් සමීප අර්ථය දෙන උත්තරය තෝරන්න.

question image

(1)

ඉතා පරෙස්සමිනි.

(2)

කැපෙනවාට බියෙනි.

(3)

දුරින් සිටිමිනි.

(4)

ඇගෑලුම්කම් පාමිනි.

3. වාක්‍යයෙහි තද කළු අකුරෙන් මුද්‍රිත කොටසේ අර්ථයට වඩාත් සමීප අර්ථය දෙන උත්තරය තෝරන්න.

question image

(1)

තම පරම්පරාව ගැන කියූ නිසා

(2)

මනාල පාර්ශ්වයේ අඩු පාඩු කියූ නිසා

(3)

තමා ගැන පුරසාරම් කියූ නිසා

(4)

තම පරම්පරාව ගැන පුරසාරම් කියූ නිසා

4. හිස්තැන්ට වඩාත් සුදුසු පදය තෝරන්න. වර්තමාන ශිෂ්‍ය පරම්පරාව වෙතින් කෙමෙන් කෙමෙන් ආත්ම........ඉවත් වනු පෙනෙයි.

(1)

අධීක්ෂණය

(2)

ශික්ෂණය

(3)

සමීක්ෂණය

(4)

හිංසනය

5. හිස්තැනට වඩාත් සුදුසු පදය තෝරන්න. විවාද කණ්ඩායමේ නායකයා තම කරුණු........ඔප්පු කළේ ය.

(1)

තර්කානුකූල ව

(2)

නීත්‍යනුකූල ව

(3)

ධර්මානුකූල ව

(4)

ආගමානුකූල ව

6. හිස්තැනට වඩාත් සුදුසු පදය තෝරන්න. අන්ධ විශ්වාස වල එල්බ සිටින්නෝ තම........පාවා දෙති.

(1)

ආත්මය

(2)

දෛවය

(3)

බුද්ධිය

(4)

ධනය

7. සැම පදයක ම අක්ෂර වින්‍යාසය නිවැරදි ව යෙදී ඇති පද පේළිය තෝරන්න.

(1)

උල්ලංඝනය, පරිණාමය, පිළිරැව්, සංස්කරනය

(2)

දොල, මකුළුවා, මේඝකූඨ, රක්තාණු

(3)

රණසූර, සම්භාෂණය, හෙළටුවා, ක්ෂේමභූමි

(4)

ස්වේච්ඡා, මිනිමුතු, අදූරදර්ශී, කෙණ්ඩිය

8. කතුර, සවිය, ප්‍රවීණ, මහාචාර්ය ' යන වචන වල දෙවෙනි අකුරෙහි අන්තර්ගත පිල්ලම අනුපිළිවෙළින් දැක්වෙන වරණය තෝරන්ත.

(1)

කෙටි පාපිල්ල, දීර්ඝ ඉස්පිල්ල, කෙටි ඉස්පිල්ල හා ඇලපිල්ල

(2)

කෙටි ඉස්පිල්ල, කෙටි පාපිල්ල, ඇලපිල්ල හා දීර්ඝ ඉස්පිල්ල

(3)

කෙටි පාපිල්ල, ඇලපිල්ල, කෙටි ඉස්පිල්ල හා දීර්ඝ ඉස්පිල්ල

(4)

කෙටි පාපිල්ල, කෙටි ඉස්පිල්ල, දීර්ඝ ඉස්පිල්ල හා ඇලපිල්ල

9. ‘කහ' යන පදයෙහි අන්තර්ගත අක්‍ෂර වර්ගය වන්නේ,

(1)

තාලුජ ය

(2)

කණ්ඨජ ය.

(3)

දන්තජ ය.

(4)

මූර්ධජ ය.

10. අකාරාදි පිළිවෙළ නිවැරදි ව දැක්වෙන පද පේළිය තෝරන්න.

(1)

කව්සිළුමිණ, ගුත්තිලය, සියබස්ලකර, සුභාෂිතය

(2)

කෝකිලය, පරෙවිය, සැළලිහිණිය, ගිරාව

(3)

මුවදෙව්දාවත, සසදාවත, මයුරය, තිසරය

(4)

යසෝදරාවත, වෙස්සන්තරය, කුසදාකව, දහම්සොඬදාකව

11. අනුක්ත නාම පද පමණක් යෙදී ඇති වරණය තෝරන්න.

(1)

පුතෙක්, ඇතකු, දෙවියන්, ඌරෝ

(2)

නායකයකු, ධනවතුන්, මා, කාන්තාවක

(3)

සිංහයකු, හාවෙක්, සර්පයන්, වංශවතෙක්

(4)

කුරුල්ලෙක්, ධනවතකු, මහල්ලෙක්, වෙළෙන්දෝ

12. " නළුනිළියෝ නාට්‍යාවසානයෙහි වේදිකාවෙන් ඉවත්ව ගියහ" යන වාක්‍යයේ ‘වේදිකාවෙන් ' යන්නෙහි විභක්තිය කුමක්ද?

(1)

කර්ම

(2)

කරණ

(3)

ආධාර

(4)

අවධි

13. 'කැවුම් කිරිබත් ' යන්න අයත් වන්නේ,

(1)

විභක්ති සමාසයට ය.

(2)

දකාරාර්ථ සමාසයට ය.

(3)

අන්‍යාර්ථ සමාසයට ය.

(4)

විශේෂණ සමාසයට ය.

14. ‛සමාජ + ඊය' යන ප්‍රකෘතිය හා ප්‍රත්‍යය එක් වූ විට නිවැරදි ව දැක්වෙන වරණය තෝරන්න.

(1)

සමාජීය

(2)

සාමාජීය

(3)

සමාජයීය

(4)

සාමාජයීය

15. මුලින් දී ඇති ව්‍යාකරණ ප්‍රවර්ගයට අයත් නොවන පදයක් සහිත වරණය තෝරන්න.

(1)

සන්ධි - දකුණත, මැදැඟිල්ල, පත්තිරු, දෑස

(2)

සමාස - ඉරහඳ, වන මල්, පන්සිල්, මුහුදු දිය,

(3)

මිශ්‍ර ක්‍රියා - බලමින්, කරමින්, ගොසින්, නටමින්

(4)

තද්ධිත - ධර්මිෂ්ඨ, ස්වර්ණමය, පාපතර, මධුරතම

16. පූර්ව ක්‍රියාවක් යෙදී ඇති වාක්‍යය කුමක් ද?

(1)

ශිෂ්‍යයා පොත් බලා රචනාවට කරුණු රැස් කළේ ය.

(2)

නිල් වලා පෙළ ආකාශයේ ඈතින් ඈතට ගමන් කළේ ය.

(3)

හෝර්ටන් තැනිතලා පෙදෙස සංවේදී පරිසර කලාපයකි.

(4)

ජීවිතය සම්පූර්ණ වීමට සාහිත්‍ය - කලා රස වින්දනය ද අවශ්‍ය ය.

17. තද කළු අකුරෙන් මුද්‍රිත කොටසේ අර්ථය නිවැරදි ව දැක්වෙන වරණය තෝරන්න.

question image

(1)

බෙහෙවින් උපකාර

(2)

පරෝපකාර

(3)

නැවත උපකාර

(4)

නොකඩවා උපකාර

18. තද කළු අකුරෙන් මුද්‍රිත කොටසේ අර්ථය නිවැරදි ව දැක්වෙන වරණය තෝරන්න.

question image

(1)

අනුකම්පා සහගත

(2)

අනුකම්පා විරහිත

(3)

අනුකම්පා භරිත

(4)

අනුකම්පා පූර්වක

19. තද කළු අකුරෙන් මුද්‍රිත කොටසේ අර්ථය නිවැරදි ව දැක්වෙන වරණය තෝරන්න.

question image

(1)

එකා මෙන් එකට බැඳී

(2)

එකට ඇලී

(3)

එකට බැඳී

(4)

එකාවන්ව නැගී සිට

20. දී ඇති වචන ගොනු අතුරෙන් අන්‍යෝන්‍ය වශයෙන් සමීප කාර්යයන් සමග බැඳී නොපවත්නා පද පේළිය තෝරන්න.

(1)

නඟුල, වියගහ, උදැල්ල, කමත

(2)

පොත, පෑන, පැන්සල, අඩිකෝදුව

(3)

පාපැදිය, යතුරු පැදිය, ගුවන්යානය, කෝච්චිය

(4)

කෙටිකතාව, නවකතාව, පද්‍ය කාව්‍යය, උපහාරය

21. එක් එක් පද පේළියේ දී ඇති පදවලට සමානාර්ථ යෙදුම් පමණක් ඇතුළත් පද පේළිය තෝරන්න.

question image

(1)

(2)

(3)

(4)

22. මුලින් දී ඇති පදයට සමානාර්ථයයක් නොදෙන පදයක් ඇතුළත් වරණය තෝරන්න.

(1)

සඳ - චන්ද්‍ර, සිසි, තරිඳු, නිශාකර

(2)

වතුර - ජලය, උදක, පැන්, දිය

(3)

අත - බාහු, හස්ත, කර, අල්ල

(4)

පාර - වීථිය, මාර්ගය, මාවත, මග

23. ව්රුද්ධාර්ථවත් පද යුගලයක් ඇතුළත් නොවන වරණය තෝරන්න.

(1)

ආත්ම - අනාත්ම

(2)

හීන - නිහීත

(3)

අභ්‍යන්තර - බාහිර

(4)

උතුර - දකුණ

24. වැරදි අදහස දෙන ප්‍රකාශය තෝරන්න.

(1)

‛o' යන්න ‘අනුස්වාර' නමින් ද හැඳින් වේ.

(2)

' මම ' යන්නෙහි අනුක්ත පදය ‘මා' යන්න යි.

(3)

‘ගස’ යන්න අප්‍රාණවාචී, ප්‍රථම පුරුෂ, ඒක වචන නාම පදයකි.

(4)

‛පොල් + අත්ත' යන්න සන්ධි වනුයේ ‘පොලත්ත' යනුවෙනි.

25. පහත දැක්වෙන වාක්‍ය අතුරෙන් මනා පද ගැළපීමෙන් යුක්ත, අර්ථාන්විත වාක්‍යය තෝරන්න.

(1)

මහ මග වේගයෙන් දුව ගිය ඔහු පය පැකිලී බිම ඇද වැටුණේය.

(2)

ගව සම්පත සුරැකීම උදෙසා ජාතික ආර්ථික වර්ධනය හේතු වෙයි.

(3)

අනාගත දරුවන්ගේ අධ්‍යාපනය කරණ කොට ගෙන දෙමවුපියෝ බොහෝ වෙහෙසෙති.

(4)

විද්‍යාඥයන් 21 වැනි සියවසේ අභිවෘද්ධිය පිණිස තාක්ෂණික උපකරණ නිර්මාණය කොට ඇත.

26. දී ඇති අදහසට වඩාත් ම ගැළපෙන ප්‍රස්තාව පිරුළ අන්තර්ගත වරණය තෝරන්න. ‘නිෂ්ඵල ක්‍රියාවක නිරත වීම'

(1)

අබරා සිල් ගත්තා වාගේ

(2)

පරංගියා කෝට්ටෙ ගියා වාගේ

(3)

අටුව කඩා පුටුව හදන්නා වාගේ

(4)

අන්දරේ සීනි කෑව වාගේ

27. දී ඇති අදහසට වඩාත් ම ගැළපෙන ප්‍රස්තාව පිරුළ අන්තර්ගත වරණය තෝරන්න. ‘වඩාත් උඩඟු වී ක්‍රියා කිරීම'

(1)

පාළු ගෙයි වළං බිඳිනවා වාගේ

(2)

අශ්වයාට අං ලැබුණා වාගේ

(3)

අගේ ඉඳන් කන කනවා වාගේ

(4)

නැගපු ඉණිමගට පයින් ගහනව වාගේ

28. පූර්ව ස්වර ලෝප සන්ධියට හා ස්වර සන්ධියට අදාළ නිදසුන් පිළිවෙළින් දැක්වෙන වරණය වන්නේ,

(1)

මුනිතුමා, මුලසුන

(2)

දකුණත, මුනිතුමා

(3)

මුලසුන, මුනිතුමා

(4)

දකුණත, මුලසුන

29. ව්‍යාකරණානුකූලව නිවැරදි වාක්‍යය තෝරන්න.

(1)

අප ශිෂ්‍යයෝ වෙමු.

(2)

මේ පාසලෙහි බොහෝ ළමයි ඇත.

(3)

ඔවුන් දක්ෂ ක්‍රීඩකයෝ ලු.

(4)

නායකයෝ අවංක විය යුතු ය.

30. ව්‍යාකරණානුකූලව නිවැරදි වාක්‍යය තෝරන්න.

(1)

අප පාසලේ දරුවන් තරගයෙන් ජයග්‍රහණය කරාවි

(2)

ශිෂ්‍යයා හෝ ශිෂ්‍යාව හෝ රචනාව ලියන්නේ ය.

(3)

සුළඟින් බොහෝ ගස් පොළවට ඇද වැටුණහ.

(4)

ලංකාවේ පළමු අගමැති නොහොත් ඩී. එස්. සේනානායක දක්ෂ පාලකයෙක් විය.

31. ඉහත වාක්‍ය වල හිස්තැන් පිරවීම සඳහා වඩාත් යෝග්‍ය නිපාත පද අනුපිළිවෙළ කුමක් ද?

question image

(1)

ගැන, පිණිස, චහා, මෙන්

(2)

නිසා, පිණිස, වහා, මෙන්

(3)

පිණිස, ගැන, මෙන්, වහා

(4)

පිණිස, ගැන, මිස, වහා

32. පහත දැක්වෙන වාක්‍යය ලේඛන ව්‍යවහාරයට හැරවූ විට වඩාත් නිවැරදි වන්නේ කුමක් ද? “උන් මේ පැත්තට ආවේ නැහැ”

(1)

ඔවුහු මේ දෙසට නො පැමිණියහ.

(2)

ඔවුන් මේ දෙසට නොපැමිණියේ ය.

(3)

ඔවුන් මේ දෙසට නො පැමිණියෝ ය.

(4)

ඔවුහු මේ දෙසට නො පැමිණියේය.

33. 'තොරොක්කෝව’ නම් කෙටිකතාවේ රචකයා වනුයේ,

(1)

යසුනරි කවබතය.

(2)

හී ද මෝපසං ය.

(3)

අකුතගාවාය.

(4)

ඇන්ටන් චෙකොෆ් ය.

34. ශබ්ද ධ්වනිය වඩාත් ඉස්මතු වී පෙනෙන කවිපදය ඇතුළත් වරණය තෝරන්න.

(1)

වෙරළ ඉගිළ තුළ රළ වැළ ලෙස උලෙළ

(2)

දුම්බර ලියෝ කර ඔසවා බලන බැලුම්

(3)

සඳමඬල වසාගෙන කළු වලාකුළු ඇදිණ

(4)

සුරිඳුනි කදිර පුර ලැබ දෙනු මැන පිහිට

35. " සවනක් ගණ බුදුරැසින් මුළු ලොව සදමින් වඩුත් වඩුත් ....." යන පාඨයෙහි 'සදමින්' යන්නෙහි අර්ථය කුමක් ද?

(1)

වසමින්

(2)

සරසමින්

(3)

විස්තර කරමින්

(4)

සකස් කරමින්

36. පහත සඳහන් කවියෙහි තුන්වැනි පදය තෝරන්න.

question image

(1)

කුදේ ගැසී නැගිටින කල වෙවුලා

(2)

ළඳේ නිසරු නො කරන් අප සියලා

(3)

සොඳේ විඳින සැප විඳුමට මෙකලා

(4)

යානේ උන් බමුණා බිම පෙරළා

37. "ගස වතු සුදු වී පිරිසුදු පොහොය නැතුදු සිල් ගත්බ ඳු " ඉහත සඳහන් කවියේ රචකයා වනුයේ,

(1)

කුමාරතුංග මුනිදාස ය.

(2)

එස්. මහින්ද හිමිය.

(3)

මහගම සේකර ය.

(4)

ආනන්ද රාජකරුණා ය.

38. හේන් ගොවිතැන ආශ්‍රිත භාෂා ව්‍යවහාරයේ ‘මහ එකා' යනු,

(1)

පිඹුරාය.

(2)

ලොකු පුතා ය.

(3)

නයා ය.

(4)

අලියාය.

39. “පෙරදිග ගොරහැඬි රකුසෝ මගෙ ධ්‍යානය ඇයි කඩන්නේ නිදා ගන්න පොරව ගත්ත කළු රෙදි පොට මොකට ද මේ තීරු වලට ඉරා දමන්නෙ." යන පද්‍ය ඛණ්ඩයෙන් කියැවෙන්නේ,

(1)

රකුසකු ගැන ය.

(2)

රාත්‍රියක් ගැන ය.

(3)

උදෑසනක් ගැන ය.

(4)

තවුසකු ගැන ය.

40. පහත සඳහන් පාඨයේ අර්ථයට වඩාත් සමීප අදහස දෙන පිළිතුර තෝරන්න. “මානවයාගේ තිබුණ ශක්‍යතා අතර එකක් තමයි භාෂා ශක්‍යතාව. ඒ කියන්නේ අදහස් ප්‍රකාශ කිරීම සඳහා ශබ්ද නිකුත් කිරීමේ හැකියාව."

(1)

මනුෂ්‍යයා සතු හැකියාවක් වනුයේ භාෂා ශක්‍යතාවයි. ඉන් ගම්‍ය වනුයේ ශබ්ද නිකුත් කිරීමේ හැකියාව යි.

(2)

මානවයා සතු ශක්‍යතාවක් වනුයේ භාෂා ශක්‍යතාවයි. ඉන් කියැවෙන්නේ අදහස් ප්‍රකාශ කිරිමේ හැකියාව යි.

(3)

මානවයා සතු සුවිශේෂ හැකියාවක් වනුයේ භාෂා ශක්‍යතාව යි. ඉන් අදහස් වනුයේ ශබ්ද උත්පාද නමය ශක්‍යතාව යි.

(4)

මානවයා සතු හැකියාවන් අතර එකක් වනුයේ භාෂා ශක්‍යතාවයි. ඉන් කියවෙනුයේ අදහස් ප්‍රකාශනය සඳහා ශබ්ද උත්පාදනය කිරිමේ හැකියාව යි.