E

smartlearner.lk

O/L 2020 Sinhala Smart MCQ paper paperSinhala medium

1.

question image

(1)

මහා විනාශකාරී ස්වරූපයකින්

(2)

නොසිතූ ආකාරයේ අනතුරකින්

(3)

කලින් සැලසුම් කළ ක්‍රියාවකින්

(4)

අනපේක්ෂිත ආකාරයේ නොසන්සුන්කමකින්

2.

question image

(1)

දැඩි පීඩනයකින්

(2)

දැඩි අසහනයකින්

(3)

දැඩි පිළිකුලෙන්

(4)

දැඩි අවිනිශ්චිතතාවකින්

3.

question image

(1)

ඉතා අවිශ්වාසයෙන්

(2)

අධික වෛරයෙන්

(3)

දැඩි අප්‍රසාදයෙන්

(4)

මහත් සැකයෙන්

4. තමා අතින් වරදක් සිදු වූ අවස්ථාවක වඩාත් යෝග්‍ය වනුයේ ස්වයං........යෙදීම ය

(1)

අධීක්ෂණයක

(2)

නිරීක්ෂණයක

(3)

පරීක්ෂණයක

(4)

විවේචනයක

5. ප්‍රතිභාපූර්ණ නිර්මාණකරුවකුගේ වැදගත් ලක්ෂණයක් වන්නේ........භාෂාවක් භාවිත කිරීම යි.

(1)

ගූඪාර්ථවත්

(2)

ව්‍යංග්‍යාර්ථවත්

(3)

නිශ්චිතාර්ථවත්

(4)

සංශයාර්ථවත්

6. ලබන සතියේ කාලගුණ තත්ත්වය පිළිබඳ කාලගුණ විද්‍යාඥයා........යෙදෙයි.

(1)

කථෝපකථනයක

(2)

පුරෝකථනයක

(3)

විමර්ශනයක

(4)

සමාලෝචනයක

7. සැම පදයක ම අක්ෂර වින්‍යාසය නිවැරදි ව යෙදී ඇති පද පේළිය තෝරන්න.

(1)

ළසඳ, ශබ්ධය, දෘෂ්ටිපථය, කෙළවර

(2)

කල්‍යාණ, දර්ශණීය,වනවදුල, වර්තමාන

(3)

වීරෝධාර, සමුච්ඡය, ස්තූපය, සුලකළ

(4)

නිදර්ශන, දර්පණ, ධර්මිෂ්ඨ, විශිෂ්ට

8. ‘කාක්කා, කුලය, කීර්තිය, කැකිරි' යන වචනවල පළමු අකුරෙහි අන්තර්ගත පිල්ලම අනුපිළිවෙළින් දැක්වෙන වරණය තෝරන්න.

(1)

ඇලපිල්ල, කෙටි පාපිල්ල, දිගු ඉස්පිල්ල හා කෙටි ඇදපිල්ල

(2)

කෙටි පාපිල්ල, දිගු ඉස්පිල්ල, ඇලපිල්ල හා කෙටි ඇදපිල්ල

(3)

ඇලපිල්ල, දිගු ඉස්පිල්ල, කෙටි පාපිල්ල හා කෙටි ඇදපිල්ල

(4)

දිගු ඉස්පිල්ල, කෙටි පාපිල්ල, කෙටි ඇදපිල්ල හා ඇලපිල්ල

9. ‘ධනපති’ යන පදයෙහි අන්තර්ගත ව්‍යඤ්ජන අක්‍ෂර වර්ග වනුයේ,

(1)

දන්තජ හා මූර්ධජ ය.

(2)

කණ්ඨජ හා දන්තජ ය.

(3)

දන්තජ හා ඕෂ්ඨජ ය.

(4)

තාලුජ හා ඕෂ්ඨජ ය.

10. අකාරාදි පිළිවෙළ නිවැරදිව දැක්වෙන පද පේළිය ඇතුළත් වරණය තෝරන්න.

(1)

ඉතාලිය,බ්‍රිතාන්‍යය, ජර්මනිය, සුඩානය

(2)

ඉන්දියාව, කොරියාව, චීනය, ජපානය

(3)

ඉන්දුනීසියාව, සිරියාව, රුසියාව, ටිබෙටය

(4)

ඉතියෝපියාව, අමෙරිකාව, බ්‍රසීලය, ග්‍රීසිය

11. අනුක්ත නාම පද පමණක් යෙදී ඇති වරණය තෝරන්න.

(1)

සතුරකු, බැල්ලියක්, සිවලකු, මිනිසෙක්

(2)

නීතිඥයෙක්, වෙළෙන්දෙක්, දාසයකු, වනිතාවක්

(3)

ධනපතියකු, සිඟන්නකු, දරුවකු, ළදැරියක

(4)

රෝගියෙක්, රියැදුරකු, ශිෂ්‍යාවක, වැඳිරියක්

12. “කුරුල්ලෝ සන්ධ්‍යා කාලයේ අහසෙහි පියාසර කරති’ යන වාක්‍යයේ ‘අහසෙහි’ යන්නෙහි විභක්තිය කුමක් ද?

(1)

කරණ

(2)

කර්තෘ

(3)

අවධි

(4)

ආධාර

13. ‘නවනිවෙස’ යන්න අයත් වන්නේ,

(1)

විශේෂණ සමාසයට ය.

(2)

විභක්ති සමාසයට ය.

(3)

අව්‍යය සමාසයට ය.

(4)

අන්‍යාර්ථ සමාසයට ය.

14. ‛සංවත්සර + ඉක’ යන ප්‍රකෘතිය හා ප්‍රත්‍යය එක් වූ විට සකස් වන පදය නිවැරදි ව දැක්වෙන වරණය තෝරන්න.

(1)

සංවත්සරික

(2)

සාංවත්සරික

(3)

සාංවාත්සරික

(4)

සංවාත්සරික

15. මුලින් දී ඇති ව්‍යාකරණ ප්‍රවර්ගයට අයත් නොවන පදයක් සහිත වරණය තෝරන්න.

(1)

සමාස- හුඹස්කට, රෝබිය, රියසක, බලුවලිගය

(2)

අසම්භාව්‍ය ක්‍රියා-ගයත, නියත, වයත, දුවත

(3)

සන්ධි-වංශාධිපති, අනියමාර්ථ, දේවාශීර්වාද, ව්‍යවස්ථානුකූල

(4)

නිපාත- මෙන්, නිසා, තෙක්, වහා

16. මිශ්‍ර ක්‍රියාවක් යෙදී ඇති වාක්‍යය කුමක් ද?

(1)

ඔහු සෙමින් කතා කළේ ය.

(2)

ඈ ඔහු හා පෙමින් වෙළී සිටියා ය.

(3)

වඳුරා මඳ දුරක් බිමින් ගමන් ගත්තේ ය.

(4)

ගෙවිලිය ගොයම් කපමින් ගීයක් ගැයුවා ය.

17.

question image

(1)

තමා උදාහරණ කොටගෙන

(2)

උදාහරණ රහිත ව

(3)

එක් උදාහරණයක් සහිත ව

(4)

උදාහරණ සහිත ව

18.

question image

(1)

රැකියාවකට අවධානය යොමු කළ

(2)

රැකියාවක් කැමැත්තෙන් කරන

(3)

රැකියාවක් අරමුණු කරගත්

(4)

රැකියාවක් ලබා ගැනීම සඳහා පමණක් වූ

19.

question image

(1)

විජයගේ පැමිණීම

(2)

විජයගේ ආක්‍රමණය

(3)

විජය රටින් පිට ව යාම

(4)

විජයගේ පිටත් වීම

20. දී ඇති වචන ගොනු අතුරෙන් අන්‍යෝන්‍ය වශයෙන් සමීප කාර්යයන් සමග බැඳී නොපවත්නා පද පේළිය ඇතුළත් තෝරන්න.

(1)

වේල්ල, ජලාශය, කුඹුර, ඇළ

(2)

ගවුම,කලිසම, සපත්තුව, අත් ඔරලෝසුව

(3)

කියත, නියන, යතුකැටය, ගඩොල්

(4)

කතුර, නූල් පන්දුව, ඇඳුම, ඉදිකටුව

21. එක් එක් පද පේළියේ දක්වා ඇති පදවලට සමානාර්ථ යෙදුම් පමණක් ඇතුළත් වරණය තෝරන්න.

question image

(1)

(2)

(3)

(4)

22. මුලින් දී ඇති පදයට සමානාර්ථයක් නොදෙන පදයක් ඇතුළත් වරණය තෝරන්න.

(1)

පර්වතය - කන්ද, ගිරි, පව්ව, මුදුන

(2)

පද්මය - පියුම, සරෝජ, සියපත, නෙලුම

(3)

ඇස නයන, නුවන, නේත්‍රය, අක්ෂි

(4)

අහස - ගුවන, ආකාශය, නුබ, ගගන

23. විරුද්ධාර්ථවත් පද යුගලයක් ඇතුළත් නොවන වරණය තෝරන්න.

(1)

ආමිෂ - නිරාමිෂ

(2)

අන්ත - අනන්ත

(3)

උත්තම - අධම

(4)

ආදර - සමාදර

24. වැරදි අදහස දෙන ප්‍රකාශය තෝරන්න.

(1)

‘තෝ' යන්නෙහි ස්ත්‍රී ලිංග රූපය ‘තී' යන්න යි.

(2)

‘අවප්‍රමාණ’ යන වචනයෙහි ‘අව’ යනු උපසර්ගය යි.

(3)

සඤ්ඤක අක්ෂර, අර්ධ අනුනාසික යන නාමයෙන් ද හැඳින්වේ.

(4)

‘යමු’ යන්න වර්තමාන කාල, උත්තම පුරුෂ, ඒක වචන ආඛ්‍යාත පදයකි.

25. පහත දැක්වෙන වාක්‍ය අතුරෙන් මනා පද ගැළපීමෙන් යුක්ත, අර්ථාන්විත වාක්‍යය තෝරන්න.

(1)

සාහිත්‍ය කලා සංවර්ධනය තුළින් සමාජ ප්‍රගමනයට හේතු වෙයි.

(2)

අනාගත ශිෂ්‍ය ප්‍රජාවගේ අභිවෘද්ධිය තකා සියලු සැලසුම් සකස් කළ යුතු ය.

(3)

අසීමාන්තික වස්තු ලෝභය සදාචාර සම්පන්න පුද්ගල සංවර්ධනය දියුණු කරයි.

(4)

වර්තමාන කාලීන අවශ්‍යතාවලට අනුව අතීතයෙහි සිටි පාලකයන් ක්‍රියා කර ඇත.

26. යමක් කියනවාට වඩා ක්‍රියාත්මක කිරීමේ දී වෙනස් වන බව

(1)

කතාව දෝළාවෙන් ගමන පයින්

(2)

ආඳමාළු ඉරට්ටෙන් කන්නා වාගේ

(3)

කටින් බතල කොළ හිටවනවා වාගේ

(4)

අබරා සිල්ගත්තා වාගේ

27. ඉතා කැමති දෙයක් අකමැති සේ හැඟවීම

(1)

වක්කඩෙහි හකුරු හංගනවා වාගේ

(2)

පනින රිළවුන්ට ඉණිමං තියනවා වාගේ

(3)

ඉබ්බා දියට දමන විට ඇන්නෑවෙ කිව්වා වාගේ

(4)

අඬන්න ඉන්න මිනිහාගේ ඇහැට ඇඟිල්ලෙන් අනිනවා වාගේ

28. ස්වරාදේශ සන්ධියට හා ආගම සන්ධියට අදාළ නිදසුන් පිළිවෙළින් දැක්වෙන වරණය තෝරන්න.

(1)

සූර්යෝදය, වියවුල්

(2)

නිරවුල්,සූර්යෝදය

(3)

වියවුල්, නිරවුල්

(4)

වියවුල්,සූර්යෝදය

29. ව්‍යාකරණානුකූල ව නිවැරදි වාක්‍යය තෝරන්න.

(1)

අපි එකී අපරාධයට වගකිවයුත්තන් වෙමු.

(2)

ඔහු රකුසෙක් මෙන් මා වෙත කඩා පැන්නේ ය.

(3)

ලේඛකයා ද ලේඛිකාව ද නවකතා රචනා කරන්නේ ය.

(4)

කොවිඩ් වසංගතයෙන් ආරක්ෂා වීමට සියල්ලන් ම මුඛ ආවරණ පැලඳිය යුතු ය.

30. ව්‍යාකරණානුකූල ව නිවැරදි වාක්‍යය තෝරන්න.

(1)

සියලු ශිෂ්‍යයන් දක්ෂයෝ නො වෙති.

(2)

ඇතැමෙක් එකී පනතට විරුද්ධ වූහ.

(3)

මඟ දෙපස ඇති වෘක්ෂයෝ සැමට සෙවණ දෙයි.

(4)

මන්ත්‍රීවරයා නොහොත් මන්ත්‍රීවරිය සම්මන්ත්‍රණයට සහභාගි වන්නේ ය.

31. ඉහත වාක්‍යවල හිස්තැන් පිරවීම සඳහා වඩාත් යෝග්‍ය නිපාත පද අනුපිළිවෙළ කුමක් ද?

question image

(1)

වෙනුවෙන්, තෙක්, සඳහා, මෙන්

(2)

තෙක්, සඳහා, මෙන්, වෙනුවෙන්

(3)

සඳහා, මෙන්, වෙනුවෙන්, තෙක්

(4)

තෙක්, වෙනුවෙන්, සඳහා, මෙන්

32. පහත දැක්වෙන වාක්‍යය ලේඛන ව්‍යවහාරයට හැරවූ විට වඩාත් නිවැරදි වන්නේ කුමක් ද? “ඒකි ළිඳ ගාව උන්න”

(1)

ඇය ළිඳ ළඟ සිටියි.

(2)

ඈ ළිඳ ළඟ සිටින්නී ය.

(3)

ඈ ළිඳ සමීපයෙහි සිටියා ය.

(4)

ඇය ළිඳ සමීපයෙහි සිටිති.

33. පහත සඳහන් කවි දෙපදයේ අර්ථය නිවැරදි ව දැක්වෙන වරණය තෝරන්න. “පතසන් අවරගිරි නැටියෙන් වැටෙන කල විලිකුන් සුරත් පල වැනි වේ රිවි මඬල”

(1)

ඉදුණු ගෙඩියක් බටහිර පර්වතයෙන් වැටෙන්නාක් මෙන් රත් පැහැ සූර්ය මණ්ඩලය පෙනේ.

(2)

හිරු මඬල බටහිර පර්වතය නමැති නටුවෙන් වැටෙන්නට ආසන්න වූ ඉදුණු තද රතු ගෙඩියක් මෙනි.

(3)

ඉදුණු ගෙඩියක් හිරු එළිය වැටීමෙන් රතු පැහැයෙන් පෙනෙන්නේ බටහිර පර්වතයෙන් වැටෙන්නාක් මෙනි.

(4)

රතු පැහැ හිරු මඬල බටහිර පර්වතය නමැති නටුවෙන් වැටෙන්නට ආසන්න ගෙඩියක් මෙන් පෙනේ.

34. ‘ප්‍රබුද්ධ’ කාව්‍ය ග්‍රන්ථයේ රචකයා වන්නේ

(1)

ගුණදාස අමරසේකර ය.

(2)

සිරි ගුනසිංහ ය.

(3)

පී. බී. අල්විස් පෙරේරා ය.

(4)

මහගමසේකර ය.

35. පහත සඳහන් කවියේ හතර වන පදය දැක්වෙන වරණය තෝරන්න. “රෑ තිස් පැයේ පැල් රැක නිදි මරන්නේ පාන්දරට යන්තම් ඇස පියෙන්නේ හේනේ කඩුල්ලට එපිටින් සිටින්නේ ................................

(1)

එගොඩ ගොඩේ උල ලේනා අඬන්නේ

(2)

හීනෙන් ඇවිත් නෑනා අත වනන්නේ

(3)

මෙගොඩ ගොඩේ මම සීපද කියන්නේ

(4)

දෙගොඩ හරිය ගෙවිලා පිනි වැටෙන්නේ

36. ඉහත පාඨයේ තද කළු අකුරෙන් මුද්‍රිත කොටස

question image

(1)

අතිශයෝක්තියකි.

(2)

රූපකයකි.

(3)

උපමාවකි.

(4)

ස්වභාවෝක්තියකි.

37. අසඩක්, නටාලියා, සයිමන් යන චරිත අන්තර්ගත වන නාට්‍යය කුමක් ද?

(1)

දුන්න දුනුගමුවේ

(2)

තලමල පිපිලා

(3)

හුණුවටයේ කතාව

(4)

නරි බෑනා

38. “පිරුවානා පොත් වහන්සෙ කනප්පුවේ පෙරළී ඇත මිදුල පුරා වියළුණ කොළ ඒ මේ අත විසිර තිබේ මිදුලෙ පහන් පැලේ නිතර සැලුණු දැල්ල නිවී ගොස් ය ඉඳහිට ගේ පිළිකන්නේ බල්ලකු උඩු බුරනු ඇසේ’’ ඉහත සඳහන් පද්‍යයෙන් කියැවෙන්නේ,

(1)

මරණයක් පිළිබඳ ව ය.

(2)

අපිරිසිදුකම පිළිබඳ ව ය.

(3)

කලහකාරී අවස්ථාවක් පිළිබඳ ව ය.

(4)

අතීත නිවාසවල ස්වභාවය පිළිබඳ ව ය.

39. පතල් කර්මාන්තය ආශ්‍රිත භාෂා ව්‍යවහාරයේ දී ‘සන්නම්' යනු

(1)

වටිනා ගල් වර්ග ය.

(2)

නොවටිනා ගල් ය.

(3)

වැඩ කුලිය ය.

(4)

කූඩයට දමන පස් ය.

40. පහත සඳහන් පාඨයේ අර්ථයට වඩාත් සමීප අදහස දෙන පිළිතුර තෝරන්න. “පාසලේ අධ්‍යාපනයට ගෘහ කර්මාන්ත හා ග්‍රාමීය වෘත්තීය අධ්‍යාපන ක්‍රම ඇතුළත් කිරීම රැකියා අංශයට පිළියමක් ලෙසත් බලපෑවේ ය. මෙය හුදු අත්කම් ඉගැන්වීමක් නොව ශිෂ්‍යයාගේ නිර්මාණශීලීභාවය අවදි කිරීමක් ද විය.”

(1)

පාසල් අධ්‍යාපනයට ගෘහ කර්මාන්ත හා ග්‍රාමීය වෘත්තීය අධ්‍යාපන ක්‍රම ඇතුළත් කිරීම මගින් රැකියා අංශයට විසඳුමක් ලැබුණා පමණක් නොව ශිෂ්‍යයාගේ නිර්මාණශීලිත්වය මතුවීම ද සිදු විය.

(2)

පාසල් අධ්‍යාපනයට ගෘහ කර්මාන්ත හා ග්‍රාමීය අධ්‍යාපන ක්‍රම ඇතුළත් කිරීම මගින් රැකියා හිඟය මගහැරුණු අතර අත්කම් ඉගැන්වීමෙන් ශිෂ්‍යයා නිර්මාණකරණයට යොමු කිරීම ද සිදු විය.

(3)

රැකියා හිඟයට පිළියමක් ලෙස ගෘහ කර්මාන්ත හා ග්‍රාමීය වෘත්තීය අධ්‍යාපන ක්‍රම අධ්‍යාපනයට ඇතුළත් කිරීමෙන් අත්කම් ඉගැන්වීමත් නිර්මාණශීලී ශිෂ්‍යයන් බිහි කිරීමත් සිදු විය.

(4)

ගෘහ කර්මාන්ත හා ග්‍රාමීය වෘත්තීය අධ්‍යාපන ක්‍රම අධ්‍යාපනයට ඇතුළත් කිරීමෙන් රැකියා හිඟය නැතිවුණු අතර අත්කම් ඉගැන්වීමෙන් ශිෂ්‍යයන්ගේ නිර්මාණශීලිත්වය ද ඉස්මතු විය.